45 pozitivních afirmací pro zmírnění úzkosti a snížení stresu

Zvládání stresu

Všechny vymoženosti moderního světa byly zavedeny, aby zlepšily, usnadnily a zefektivnily život. Od mikrovlnných trub přes chytré telefony až po mezinárodní cestování – nikdy nebyla lepší doba pro život, že?

Tempo každodenního života je neuvěřitelně hektické a lidé musí řešit drobné i větší problémy vícekrát. Být připojen znamená, že práce, přátelé i nepřátelé mohou volat a psát zprávy čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu.

Lidé, kteří mají zaměstnání, pracují delší dobu, často bez přesčasů a benefitů, zatímco jiní jsou závislí na gig ekonomice. S tím, jak se svět mění ve všech sférách – ekonomické, geopolitické, společenské i kulturní – nesou lidé tíhu těchto břemen na svých bedrech.

Jako planeta jsme propojeni více než kdy jindy a život ve světě technologických zázraků má své důsledky. Pokud se snažíte udržet si v každodenním životě klid a pohodu, existuje jednoduchý způsob, jak uvolnit svou mysl i tělo.

Říkat si, že všechno bude v pořádku, se zdá být příliš snadné, ale přesně tak fungují afirmace. Za afirmacemi stojí spousta vědeckých poznatků a můžete je použít k tomu, abyste se zbavili stresu a cítili se lépe.

Pozitivní afirmace pro zmírnění úzkosti a snížení stresu

Lze se divit, že úzkost je nejčastějším duševním onemocněním ve Spojených státech?

Podle Medical News Today trpí úzkostí a úzkostnými poruchami čtyřicet milionů Američanů, ale pouze šestatřicet procent z nich vyhledá léčbu.

Co přesně je úzkost?

Zatímco dříve byla považována za zdravou emoci nebo reakci na podněty z okolí, nyní je považována za potenciální poruchu chování s negativními fyzickými, psychickými a emocionálními důsledky.

Americká psychologická asociace definuje úzkost jako „emoci charakterizovanou pocity napětí, znepokojivými myšlenkami a fyzickými změnami“. Provází člověka od počátku věků, kdy naši předkové utíkali před velkými dravými zvířaty a jinými nebezpečími.

Úzkost, někdy označovaná jako reakce „bojuj nebo uteč“, může vyvolat zvýšený tep, pocení, nervozitu, strach, obavy, strach a citlivost na okolí.

Úzkost provází člověka od počátku věků, může vyvolávat zvýšený tep, strach, obavy a citlivost na okolí.

Přestože už neutíkáme před vlnitými mamuty a šavlozubými tygry, lidé stále zažívají spouštěče úzkosti, obvykle spojené s penězi, prací, rodinou, vztahy a zdravím.

Vzhledem k tomu, že jsme neustále bombardováni čtyřiadvacetihodinovým zpravodajstvím, začaly se u lidí objevovat další úzkosti spojené se změnou klimatu, terorismem a autoritářstvím.  Jeden moudrý muž kdysi poznamenal, že všichni dědíme úzkosti také po svých rodičích, což se projevuje ve způsobech, jakými reagujeme na traumata nebo spouštěče.

Být nervózní z veřejné přednášky, pohovoru, nadcházejícího letu nebo svatby je něco jiného než trpět úzkostí. Neléčená nebo nediagnostikovaná úzkost může vést k poruše, která může negativně ovlivnit život jedince. Jak tedy úzkost léčit? Jak se zbavit obav, strachu a napětí?

Mnoha lidem může pomoci zmírnit úzkost meditace, mindfulness a jóga.

Dalším prostředkem k řešení spouštěčů i stresu jsou afirmace.

Co jsou afirmace?

Jsou to pozitivní fráze a výroky, které nahrazují negativní nebo náročné myšlenky. Afirmace jsou nesmírně jednoduché a umožňují cvičícímu vytvořit si vlastní výroky, které řeší konkrétní situaci nebo obavy.

Možná se to zdá příliš snadné. Stačí jen opakovat několik pozitivních frází a vše zmizí?

Samozřejmě, že základní stavy a spouštěče budou stále existovat, ale praktikování afirmací umožňuje člověku trpícímu úzkostí zmírnit okamžité fyzické a psychické příznaky a existuje na to vědecký důkaz.

Samozřejmě, že vytrvalé praktikování je prvním krokem k tomu, aby afirmace byly úspěšné, stejně jako jakýkoli jiný zvyk nebo koníček. V psychologické oblasti byly provedeny studie o síle a účinnosti afirmací.

Podle článku Cohena a Shermana z roku 2014 jsou afirmace spojeny se sebeintegrací, sebeúčinností. a sebepojetím. Psychologické studie inspirovaly neurologický výzkum, který měl zjistit, zda při sebepotvrzování dochází k nějakým změnám v mozku.

Několik studií přineslo důkazy naznačující, že při praktikování afirmací dochází ke zvýšení určitých nervových drah. Empirické studie prokázaly, že afirmace má pozitivní přínos pro celkové zdraví.

Afirmace mohou snížit stres, zlepšit studijní výsledky, snížit obavy a strach, přimět lidi změnit životní styl k lepšímu, přimět lidi vnímat ohrožující zprávy s menším odporem a zlepšit fyzické chování.

Kromě těchto příjemných výhod afirmace zvyšují celkovou odolnost, podporují optimismus a uzdravují tělo.

Afirmace jsou pozitivním nástrojem pro zmírnění úzkosti

Afirmace lze pronášet denně, i když někteří odborníci doporučují, aby se výroky opakovaly nejlépe třikrát až pětkrát denně, protože tak cvičící rychleji získá výhody a pocity vyjádřené ve větě zůstanou v mysli.

Lze je zapsat na kartičky, které lze nosit s sebou, nebo na lístečky, které lze umístit ve zvoleném prostředí. Jejich čtení, vyslovování a opakování způsobí, že afirmace budou účinnější. Jsou navrženy tak, aby podporovaly pozitivní, šťastné pocity, myšlenky a postoje. Vzhledem k tomu, že afirmace neobsahují žádný náboženský nebo duchovní význam, může je praktikovat kdokoli.

Ačkoli si člověk může vytvořit vlastní afirmace podle konkrétní situace, jak bylo uvedeno výše, následující seznamy poskytují navrhované výroky, které pomohou zklidnit mysl a rozptýlit a změnit negativní myšlenky.

Další radou pro afirmace je, aby byly krátké, povzbudivé a pozitivní a používaly výroky „já“, které odpovídají vaší osobnosti.

Zaměřte se na přítomnost, místo abyste se obávali budoucnosti a nadávali si na minulost. Pokud se objeví nějaká negativní nebo ostrá slova či myšlenky, poznamenejte si je a poté si napište afirmace, které se na ně zaměří.

Snažte se také pochopit, co ponižující samomluvu způsobilo, a identifikovat spouštěče. Pokud se afirmace týkají záchvatů úzkosti, mohou obsahovat pozitivní připomínky toho, co vám pomáhá tyto epizody překonat. Zdůrazněte také své silné stránky, fakta a úspěchy.

Obecné afirmace

  • Jsem úspěšný člověk.
  • Jsem si jistý ve všem, co dělám.
  • Dělám to nejlepší, co umím.
  • Rozhodl/a jsem se být šťastný/á.
  • Jsem v perfektním zdravotním stavu.
  • Jsem odolný; zvládnu toto těžké období.
  • Věřím v sebe.
  • Přijímám sám sebe.
  • Mám se rád.
  • Nesoudím se.
  •  Nesrovnávám se s ostatními.

Afirmace pro úzkost

  • Rozhoduji se, že se budu cítit klidně.
  • Vybírám si pozitivní a pečující myšlenky.
  • Jsem přesně tam, kde potřebuji být.
  • Dělám to nejlepší, co umím.
  • Odpouštím sám sobě.
  • Propouštím minulost.
  • Těším se na šťastnou světlou budoucnost.
  • Jsem v bezpečí.
  • Vdechuju dobro a vydechuju zlo. (Varianty tohoto postupu zahrnují… Vdechuju energii/světlo/zdraví a vydechuju negativitu/tmu/nemoc. Tuto afirmaci lze často použít při meditaci a některých jógových pozicích).
  • Jsem statečný/jsem silný.
  • Budu v pořádku.

Konkrétně zaměřené afirmace

  • Nejsem svou úzkostí.
  • V současné době redukuji svou úzkost.
  • Zaměřuji svou energii na své hodnoty, nikoli na svou úzkost.
  • Mám sílu překonat svou úzkost.
  • Mám pod kontrolou své dýchání.
  • Pěstuji vnitřní klid.
  • Vážím si krásy kolem sebe.
  • Přežiji. (Už jsem přežil/a svou úzkost, přežiji i teď.)
  • Zajímám se o své spouštěče.
  • Jsem trpělivý.
  • Beru věci postupně/beru věci den po dni.
  • Jsem přítomný v tomto okamžiku.
  • Nejsem v nebezpečí, jen se cítím nepříjemně; i to přejde.

Afirmace pro zotavení z narcistického vztahu

  • Nezasloužím si zneužívání.
  • Jsem dobrý a laskavý člověk.
  • Jsem talentovaný a mám co nabídnout.
  • Aktivně přispívám ke svému uzdravení.
  • Baví mě rozesmívat druhé.
  • Jsem vynikající posluchač.
  • Mám mnoho přátel, kteří mě podporují a pomáhají mi.
  • Osvobozuji se od tohoto nezdravého vztahu.
  • Jsem věrný přítel a partner.
  • Umím se vcítit do druhých.

Jak je vidět z těchto seznamů, afirmace lze použít téměř v jakékoli situaci, mohou řešit téměř jakékoli trauma a mohou je používat ženy, muži, děti i dospívající.

Schopnost naučit se rozpoznat negativní myšlenky, jakmile se zformulují, je důležitá pro duševní, emocionální a fyzickou pohodu.

Ačkoli afirmace fungují, nejsou okamžitým všelékem. Vyžadují čas, trpělivost a odhodlání ze strany cvičícího. Je třeba být ochoten každý den vyslovovat a číst vybrané afirmace.

Pro duševní, emocionální a fyzickou pohodu je také důležité naučit se rozpoznávat negativní myšlenky, jakmile se zformulují. Všimněte si myšlenky a co nejdříve ji opravte. Změňte negativní tón na něco pozitivního.

Naučte se používat afirmace ve svém životě

Možná se nakonec můžete pokusit řešit je aktivně. I v situaci, která může být stresující a vyvolávat strach, od navazování kontaktů přes prezentace až po důležitou obchodní schůzku, mohou afirmace pomoci.

Pozitivní myšlení je úžasné a celý cíl tohoto článku a praxe afirmací. Kromě toho je však důležité, abyste byli realističtí, pokud jde o vaše cíle, očekávání, praxi i samotné afirmace.

Snaha přesvědčit se o nereálnosti afirmací ve skutečnosti způsobuje větší úzkost, která vás více vyčerpává a frustruje.

Proto je důležité zůstat při zemi a soustředit se na realitu a pravdu.

Účelem praktikování afirmací je zvládat a kontrolovat úzkost, posílit zdraví a nahradit negativní myšlenky pozitivními. Nejde o to vydělat milion dolarů.

Upřímností si prokazujete největší službu a skutečně zlepšujete kvalitu života, což je k nezaplacení.

Ohodnotit tento článek
schoolpsychology.cz

Adblock
detector