Jak být znovu šťastný

Jak být znovu šťastný Motivace

Popravdě řečeno, vaše „štěstí“ je takové, jaké je pro vás. Samozřejmě, že ne všichni budou souhlasit, ale to se dá očekávat, protože žádní dva lidé nejsou stejní.

Hledání nových způsobů, jak být šťastný

Co znamená být šťastný? Existuje tolik myšlenek a pohledů na to, jak být šťastný. Podle definice šťastný znamená vyznačující se potěšením, spokojeností nebo radostí.

Cítíte se v poslední době obecně sklesle? Co tuto změnu způsobilo? Jak jste již možná slyšeli, proniknutí ke kořenům problému přesně určí jeho příčinu a nakonec vám řekne, kde je třeba začít pracovat na změně.

Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je srovnávat a porovnávat; přesně tak, jako jsme to dělali na základní škole. Tento článek vám pomůže zjistit, co by vám mohlo bránit v nalezení štěstí, a poskytne vám tipy, jak si vypěstovat svou verzi štěstí.

Srovnávací seznam, který vám pomůže zjistit, co vám brání ve štěstí

Než se vydáte na cestu za štěstím, je užitečné si sepsat, co vás činí šťastnými a co ne. Po sestavení tohoto seznamu lépe pochopíte, na čem musíte zapracovat, abyste do svého života vnesli více štěstí a klidu.

Níže je uveden příklad seznamu, ten váš může samozřejmě vypadat jinak než tento. Je to jen pomůcka, která vám pomůže začít.

Co mě činí šťastným

  • Meditace.
  • Pozitivní vnímání těla.
  • Optimismus.
  • Dobrý systém podpory.
  • Dny péče o sebe.
  • Uznání duševního zdraví.
  • Vášeň pro život.
  • Méně sociálních médií.
  • Pozitivní afirmace.
  • Zkoumání přírody.

Co mě činí nešťastným

  • Srovnávání se s ostatními.
  • Zahanbování těla.
  • Pesimismus.
  • Izolace.
  • Žádné osobní dny.
  • Vyhýbání se/odmítání duševního zdraví.
  • Pocit nedocenění.
  • Příliš mnoho sociálních médií.
  • Negativní myšlenky.
  • Pochybnosti o sobě a stud.

Teď, když máte svůj seznam, co s ním hodláte udělat? Projděte si ho a udělejte si výlet do vzpomínek. Zkuste se vydat po stopách šťastnějších období svého života. Kdy jste byli v životě nejšťastnější? Nasměrujte tyto okamžiky a zjistěte, zda se vám podaří znovu najít tu část sebe sama.

Možná se vám nepodaří tyto okamžiky znovu vytvořit, ale můžete se jimi alespoň inspirovat. Štěstí přichází ve více vrstvách. A možná zjistíte, že byste rádi prozkoumali novější možnosti, které vám přinášejí štěstí, což je zcela v pořádku.

Pokud se pozorně podíváte na pravou stranu svého seznamu, zjistíte, co musíte ze svého života odstranit, abyste se cítili šťastnější.

Brzdí vás stud? Cítíte se přetížení nebo osamělí? Máte problém mít rádi to, jak vypadáte? Pokud vám něco z toho připadá pravdivé, je načase se těmito negativními pocity zabývat, abyste je mohli překonat.

Terapeut nebo jiný odborník vám může pomoci tyto překážky řešit a poskytnout vám nástroje, které vám je pomohou překonat.

Způsoby, jak najít nové štěstí

Existuje mnoho cest, které můžete prozkoumat, pokud jde o nalezení nového štěstí. Níže najdete několik tipů, které vám pomohou najít vaši představu o štěstí.

1. Najděte si nový koníček

Pokud jde o koníčky, možnosti jsou nekonečné. A nejlepší na tom je, že je to zcela na vás. Můžete být tak dobrodružní, kreativní, tajemní nebo společenští, jak jen chcete. Nový koníček můžete vyzkoušet sami nebo s přáteli.

Podle doktorky Rachel Goldmanové, FTOS, licencované psycholožky, „to [koníčky] může sloužit jako zábavné rozptýlení, ale také to pomáhá snížit stres a soustředit se na něco zábavného a jiného. Klíčem k úspěchu je najít si něco, co vám právě toto umožní.“

2. Dejte přednost sami sobě

Ačkoli se to může zdát jednoduché, mnoho lidí zapomíná pečovat o sebe. Ať už je to kvůli nabitému pracovnímu programu, manželství, dětem, rodině, domácím mazlíčkům a přátelům, mnoho lidí, konkrétně žen, se péči o sebe věnuje jen málo nebo vůbec. Když dáte na první místo sebe, vaše štěstí se určitě projeví.

Když si na sebe denně uděláte čas, může to mít vliv na vaši náladu, úroveň stresu, soustředění a produktivitu. Dopřát si chvilku na načerpání sil vám nejen umožní být sami sebou, ale otevře vám příležitost poskytnout pomoc ostatním.

3. Cvičení

Přiznejme si, že ne každý je fanouškem cvičení, ale má tolik výhod. Cvičením prokazujete svému tělu službu, protože kyslík a živiny do tkání pomáhají kardiovaskulárnímu systému.

Endorfiny, které vám cvičení a fyzická aktivita přináší, jsou jako malé posypky na dortíku. Stačí 30 minut pohybu, abyste získali tyto přirozené „hormony dobré nálady“, které zlepší vaši náladu a zdraví.

4. Jezte vyváženou stravu

Vaše strava je důležitější než cvičení, protože to, co do svého těla dáváte, určuje, jak vaše tělo reaguje. Zdravá vyvážená strava pozitivně ovlivní vaši náladu a celkovou kondici. Pokud budete jíst špatně (smažené, s vysokým obsahem sodíku a cukrů), vaše orgány budou reagovat negativně. Výsledkem bude buď hypertenze, cukrovka, vysoká hladina cholesterolu, nebo hůře – všechny výše uvedené příznaky.

„Mezi jídlem a náladou existuje vztah. Když nejíme vyváženou stravu, máme výkyvy nálady, ale když nejíme, máme také výkyvy nálady. Bez správné výživy jsme podráždění, nesoustředění a nesoustředění“. – RACHEL GOLDMAN

To neznamená, že si nemůžete občas dopřát něco dobrého, ale vyvážené jídlo s pečenými nebo grilovanými bílkovinami a zeleninou vaše tělo posílí a mysl bude šťastnější.

5. Vybírejte si společnost s rozmyslem

Vybírat si společnost, kterou si udržujete, je v životě tak nezbytné. Bohužel ne každý to s vámi myslí dobře a je důležité si toho být vědom.

„Je známo, že mít dobrý podpůrný systém pomáhá zlepšit naše štěstí a pohodu; už jen vědomí, že ostatní jsou tu pro vás, je velmi důležité,“ říká Goldman. Udělejte si z toho prioritu, abyste do svého života pouštěli pouze lidi, kteří jsou prospěšní vašemu duševnímu zdraví, stejně jako byste vy měli být prospěšní jim. Někteří přátelé mohou být toxičtí a vy si to ani neuvědomíte, dokud vztah neukončíte. Štěstí je podmíněno vašimi osobními a profesními životními rozhodnutími.

Každý člověk definuje štěstí jinak. Přestože výše uvedené věci jsou jen návrhy, můžete je použít jako výchozí bod pro získání vlastní představy.

Dr. Goldman také poznamenal, že mít rutinu a strukturu nám pomáhá cítit se pevně na zemi a vyrovnaně. Také domácí zvířata a rostliny prokazatelně pozitivně ovlivňují naši náladu.

Vše začíná u vás

Pokud je ve vašem životě něco, co vám nepřináší štěstí, musíte to opustit. Mohou to být vztahy v jakémkoli rozsahu: rodinné, přátelské nebo manželské či partnerské. Bude to těžké, ale stojí to za váš klid?

Pokud jste nešťastní sami se sebou, kdo je za to zodpovědný? Hádáte správně, vy! Buďte k sobě mírní a dělejte malé krůčky. Pokud toužíte zhubnout, nepokoušejte se přestat s tím, co děláte, za studena, to málokdy funguje. Odvykněte si od svých špatných návyků a každý den bude o něco snazší.

Pokud chcete lepší práci nebo chcete začít podnikat, nedávejte výpověď, začněte šetřit, až budete moci odejít a být svým vlastním šéfem. Snažte se pomalu odstraňovat stres ze svého života a začnete vidět výsledky.

Štěstí je opět možné

Dobré na tom je, že pokud jste štěstí znovu ztratili, můžete ho najít. Je dosažitelné, ať už se rozhodnete sáhnout zpět, nebo se vydat směrem k neprobádanému území za novým místem štěstí. Život je samozřejmě nepředvídatelný a není nám slíbeno 365 dní radosti, ale můžeme usilovat o to, abychom měli více dobrých než špatných dní. Ale i v těch špatných dnech můžeme ocenit to dobré, co jsme zažili.

Výsledky studie ukázaly, že zapojení do smysluplných činností, jak je zachycují procesy hedonické a eudaimonické pohody, může podpořit výsledky pohody.

To je poměrně zajímavá informace, protože hedonická se zaměřuje na potěšení a eudaimonická se týká funkcí zapojení. Abyste dosáhli štěstí, musíte mít obojí. Proto je nezbytné věnovat se věcem, které vás baví, a často se navrhuje, aby se z koníčků stala kariéra. Jak se říká: „Když budete dělat něco, co vás baví, nebudete v životě pracovat ani den.“ Vždyť to je to, co vás baví. A právě v tom spočívá potěšení; pokud vás baví proces angažovanosti, potěšení bude následovat.

Slova na závěr

Štěstí je na dosah, jen čeká, až se ho chopíte. Udělejte potřebné kroky, abyste se vrátili na své šťastné místo. Jakmile odstraníte vše, co vám brání v dosažení vašeho ideálního místa, budete rádi, že jste to udělali. Tak na co ještě čekáte? Vstaňte hned teď a získejte své štěstí zpět!

Ohodnotit tento článek
schoolpsychology.cz

Adblock
detector