6 způsobů, jak se rozptýlit, když se vám v noci zdá o práci

6 způsobů, jak se rozptýlit, když se vám v noci zdá o práci Sebeuvědomění

Pokud se vám v souvislosti s prací zdají stále stejné sny, nejste v tom sami. Dává to smysl, že? Na střední a vysoké škole si mnoho lidí vyměňovalo historky o tom, jak se jim zdají noční můry o tom, že nestihli test nebo propadli v hodině – nebo dokonce že přišli na hodinu, aniž by si uvědomili, že ten den je závěrečná zkouška.

To patří k prožívání stresu během každodenního života. Jedna studie dokonce potvrdila, že lidé, kteří zažívají starosti nebo stres v každodenním životě, je častěji zažívají i ve snech.

Zjistilo se také, že čím častěji zažíváte stres, tím častěji se vám obecně zdají sny. Nejenže lidé, kteří byli více ve stresu, zažívali více snů spojených s pracovním stresem, ale také je častěji interpretovali negativně.

Proč se nám zdají sny související s prací

Jako vždy mějte na paměti, že váš mozek je na vaší straně. Tato studie zjistila, že cílem těchto snů je pomoci lidem zpracovat zkušenosti, a to jak negativní, tak pozitivní, které pravidelně zažívají.

Freud dokonce vyslovil hypotézu, že tyto sny jsou potenciálně způsobem, jak se mysl vypořádává s věcmi, kterým se chce ve skutečnosti vyhnout (kvůli stresu a prostě obecné nepříjemnosti) během bdělých hodin dne.

6 způsobů, jak se rozptýlit, když se vám v noci zdá o práci

Teorie sebeurčení

Dva psychologičtí badatelé rozčlenili tři základní psychologické potřeby, které máme, abychom se cítili psychicky naplněni. Obecně platí, že pokud jsou všechny tyto potřeby přítomny, lidé se s větší pravděpodobností cítí spokojení a snaží se dosáhnout úspěchu. Tato témata nejenže pravděpodobně ovlivňují psychickou pohodu lidí, ale pravděpodobně se objevují i ve snech.

  • Kompetentnost: Sny se zaměřují na kompetence, které jsou v dnešní době velmi důležité: Odkazuje na něčí potřebu cítit se efektivní a schopný ve svém konání. To je důležité zejména v souvislosti s prací, zejména pokud nastupujete do nového zaměstnání nebo se osvědčujete po povýšení.
  • Samostatnost: V tomto případě se jedná o schopnost pracovat, která je v souladu s pravidly pro práci: Autonomie: Každý chce mít pocit svobody a možnosti volby, zejména na pracovišti.
  • Spřízněnost: To se týká schopnosti lidí mít pocit, že zapadají do společnosti a mají k ní vztah. Ačkoli většina lidí má mnoho různých společenství (vzpomeňte si na rodinu, přátele, kluby atd.), práce je jistě jedním z nich.

Tyto sny jsou obzvláště důležité pro sny související s prací, protože práce je zcela odlišné prostředí od každodenního života, ale přesto je v něm nutné pěstovat spokojenost. Zamyslete se nad tím: každý chce mít pocit, že k němu mají spolupracovníci vztah, považují ho za kompetentního a svěřují mu samostatnost.

Co mohou znamenat sny související s prací

Bylo poměrně široce prozkoumáno, že mnoho typických snů ve stylu úzkosti je poměrně univerzálních. Znáte je: pád, chycení při požáru, plavání, pronásledování, nahota nebo nevhodné oblečení na veřejnosti. Nejenže tyto sny mohou odrážet pocity bezmoci nebo nejistoty (věci, které jsou pro mnoho lidí ve stresových pracovních situacích docela běžné), ale mohou také odrážet touhu po naplnění základních psychologických potřeb.

  • Pokud se vám zdají sny o tom, že vás při pohledu na tabulky nebo seznam úkolů na celý týden chytá zmatek, zvažte, jak organizovaní se cítíte, když jste v kanceláři. Pak zvažte, zda můžete udělat něco pro zlepšení této situace.
  • Pokud se vám zdají sny o tom, že jste v pasti nebo zaseknutí, možná nemáte pocit, že máte v pracovním dni nějakou samostatnost. Zamyslete se nad tím, proč tomu tak je, a zjistěte, zda existují projekty, kterých byste se mohli ujmout a díky nimž byste se v této oblasti cítili o něco spokojenější.
  • Pokud se vám zdají sny o zapadnutí do kolektivu nebo o trapných společenských událostech, může to být tím, že se necítíte být v práci přijímáni svými kolegy. To se týká zejména lidí, kteří nedávno nastoupili do nového zaměstnání, nebo těch, kteří byli nedávno povýšeni či prošli v práci významnou změnou. Zvažte některé drobnosti, které můžete udělat pro to, abyste se lépe začlenili do pracovního kolektivu.

Jak si odpočinout před spaním

Věnování času správnému odpočinku před spaním může být důležitou součástí nezbytnou pro kvalitní noční odpočinek.

  • Meditace: Bylo prokázáno, že meditace skutečně snižuje úzkost ve spáncích a také pomáhá lidem cítit se spokojenější, pokud jde o psychologické potřeby kompetence, autonomie a vztahovosti. Proto klidně zvažte meditaci před spaním nebo si vezměte na pomoc meditační aplikaci. Cokoli, co vám pomůže vyčistit mysl.
  • Psaní deníku: Zapisování vašich obav vám může pomoci uspořádat si myšlenky tak, abyste je nepotlačovali. Mohou vám také pomoci lépe pochopit věci, které se staly, a jejich důvody. Jiná forma psaní deníku známá jako „výpis starostí“ nebo „výpis mozku“ může být užitečná, pokud máte před spaním honící se myšlenky, stres nebo úzkost. Zapište si seznam znepokojivých myšlenek, aniž byste je zpracovávali. Cílem je pouze dostat je ven, abyste si vyčistili mysl před spánkem.
  • Omezte vystavení modrému světlu: Modré světlo označuje světlo, které vychází ze všech elektronických zařízení a může váš mozek oklamat, aby si myslel, že je stále čas být vzhůru a bdělý. Místo zírání na displej telefonu zvažte psaní deníku nebo čtení. Ujistěte se, že to děláte alespoň 45 minut předtím, než skočíte do postele.

Pravdou je, že vaše neustálé sny o práci nemusí být důsledkem něčeho, co je super zřejmé. Obecně platí, že celkové zdraví se rovná vyšší kvalitě spánku. Jak již bylo řečeno, zde je několik dalších věcí, které by vám mohly pomoci se konečně pořádně vyspat, jak si zasloužíte.

  • Cvičení: Cvičení nejenže může pomoci omezit vaši celkovou úzkost, ale bylo také prokázáno, že u zdravých jedinců prodlužuje celkovou dobu spánku.
  • Zdravě se stravujte: Může to znít jako rada, kterou byste dostali od maminky, ale ve skutečnosti to může ovlivnit kvalitu vašeho spánku. Ujistěte se, že se v blízkosti doby spánku vyhýbáte kyselým nebo sladkým potravinám.
  • Terapie: Zejména terapie nácviku představ byla zkoumána jako pomoc lidem, jejichž chronické zlé sny přerušují jejich spánek. Umožňuje lidem přehrávat si své sny během bdění, během kterého mohou pracovat na změně příběhu na něco pozitivnějšího. Kognitivně-behaviorální terapie by také mohla být skvělým způsobem, jak zjistit, proč se vám tyto sny zdají a zda nesouvisí s něčím z vaší minulosti.

Slova na závěr

Pokud se vám zdají pracovní sny, vězte, že existují způsoby, jak zlepšit své celkové duševní zdraví a konečně si pořádně odpočinout, jak si zasloužíte. Držíme vám palce.

Ohodnotit tento článek
schoolpsychology.cz

Adblock
detector